Helpdesk

Hoe bekijk ik de logfiles van mijn website?

Uw website maakt automatisch logfiles (logbestanden) aan. Dit zijn verschillende tekstbestanden met o.a. informatie over de browser van uw bezoekers (acces_log) welke bestanden zijn opgevraagd en waar de bezoeker vandaan kwam. Daarnaast wordt er ook een bestand gegenereerd met foutmeldingen (error_log) van de webserver. Deze bestanden kunnen u helpen om fouten in uw website op te sporen.

Stap 1

Log via mijndeheeg.nl in op de PLEK-omgeving van uw hosting.

Als u niet weet hoe u dat doet, raadpleeg dan deze helpdeskpagina: Inloggen op PLESK

Stap 2

Klik op Websites & domeinen en selecteer het domein waarvan uw de logfiles wilt bekijken. Klik vervolgens op het tabblad Dashboard en tot slot op de link Logbestanden.

Logfiles

Stap 3

In het pulldownmenu aan de rechterkant kunt u aangeven van welk logbestand u de meldingen wilt bekijken. Er zijn ook diverse filters op deze pagina om de weergave te beperken.

Logfile bekijken via PLESK

Logbenstanden opvragen

Het is ook mogelijk om de logbestanden rechtstreeks te openen, of te downloaden. Ga hiervoor naar Bestanden en open de map Logs in de hoofdmap. U vindt daar de bestanden:

  • error_log
  • proxy_access_log
  • proxy_error_log

Klik het bestand aan om de inhoud te openen, of klik rechts om het bestand te downloaden.

Logfiles belijken